Boek vol onzin

  • Boris

    John J. May heeft een boekje geschreven waarmee hij probeert aan te tonen dat de evolutie-theorie pure nonsens is. Hij zegt er zelf het volgende over: “…You will be shocked, mocked,amazed, dazed, confused, amused, enraged, engaged, but most of all thrilled and mentally fulfilled by the information you are about to read…”. Ja, dat kan best wel kloppen en dan vooral vanwege de enorme partij onzin die er in het boek zal staan. Dat vindt overigens niet iedereen, want het boek wordt 15 September gepresenteerd door Conor Lenihan. “Wie de neuk is Conor Lenihan dan?” hoor ik u vragen? Conor Lenihan is een Ierse Minister van Staat op het gebied van “Science, Technology, Innovation and Natural Resources”. Opzich iemand die weet waar hij het over heeft, zou je denken. Niet dus en dat is voor meerdere mensen terecht schokkend. Lachen om pagina's vol onzin doe je hier.

    http://retecool.com/post/boek-vol-onzin

  • johan

    Het boek waar dinosaurussen 65 miljoen jaar op gewacht hebben.

    Overigens is het altijd goed vragen te stellen bij gevestigde theorieen, maar de site van deze man gaf mij niet het idee dat het hier om een serieuze wetenschapper gaat.

    Het doet mij denken aan dat boek wat ik ooit heb gelezen waarin de schrijver op bloedserieuze toon beweerde dat Saturnus hol is, bij elkaar wordt gehouden door een raamwerk van ijzerdraad en aan de binnenkant wordt bewoond wordt door griekse goden. Het is bij een eerste druk gebleven.

  • Boris

    En wat dacht je van deze evangelist die de evolutietheorie tracht te ontkrachten door middel van een pot pindakaas…

    http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504

  • Frederik D

    Dat zijn de boekjes die ik gaarne voor een appeltje en een eitje op een rommelmarkt voor een goed doel koop.

    Maar die saturnustheorie lijkt mij heel wat zinniger dan welk creationisme ook.

    Weet gij nog den titel en den naem van dien brave (hips) borst?

  • Frederik D

    Op soortgelijke wijze kun je ook Newton ontkrachten.

    Massa trekt massa aan, zei Newton. Nou. leg een dun boekje op tafel. En houd dan een zwaarder boek op zo'n halve meter erboven. Stijgt het dunne boekje op? Neen. Dus massa trekt geen massa aan. Newton is weerlegd.

    En zo zijn er tal van prachtige bewijzen dat de aarde toch lekker plat is. Aan jullie om vandaag zelf zulke bewijzen te verzinnen.

  • johan

    In de jaren zeventig had je een reeks van Ankh Hermes met schrijvers als von Daniken, Charroux, Bergier. Direct te herkennen aan de zwarte kaft met gele letters. Enkele andere uitgevers porfiteerden van het succes door ook zo'n reeks uit te geven, deze zagen er net iets anders uit en de schrijvers waren van minder gewicht. Ik denk dat ik het saturnusboek heb weggegeven omdat het niet uit de Ankh Hermesreeks kwam. Die heb ik inmiddels bijna compleet op een enkele uitgave na. Bijvoorbeeld De Gele Goden. Een hilarisch boek waarin de schrijver beweert dat chinezen buitenaardse wezens zijn. Helaas heb ik die nog nergens kunnen vinden.

    Van de Ankh Hermesboeken uit die reeks is vooral het redactionele commentaar wel aardig. Voorbeeld:

  • Frederik D

    Het kan mij niet bont genoeg zijn. :) Wat is het bontste dat je ooit hebt gelezen (afgezien dan van boeken als “Venus in bont”, “Het leven van Jan de Bont” en soortgelijken)?

  • johan

    Ik leende ooit bij de bieb een boekje van de vrijdenkers. Het eerste hoofdstuk begon met: ‘Wat de vrijdenker dient te denken’. Waarna een hele waslijst van eisen volgde. Tja, als je al met zo'n denkfout begint is de rest niet geloofwaardig meer. Uiteindelijk bleek het boekje vooral een grote scheldpartij op religie te zijn. Erg komisch, ook voor een niet-atheist zoals ik.

    Zoals die heel vermakelijke spreker van de Vrije Gedachte. Het was altijd mooi om zijn speech op tv te zien . Het begon weloverwogen, maar in de loop van zijn betoog veranderde het al snel in een opgewonden athistische scheldkannonade. Het deed mij vooral denken aan John Cleese als boze Basil Fawlty.

    En ik maar denken dat een vrijdenker vrij is van frustratie. Tevreden zijn haiku schrijft aan de rand van het meer…

    :)

  • Frederik D

    Volgens mij was die voorzitter Jan Vis. Hij is nog uit de vereniging gestapt.

    De georganiseerde vrijdenkers zijn net mensen. Ze zijn ook op macht uit. En ze onderdrukken elkaar.

    Anderen hebben grotere fouten, denk ik. Maar juist de kleinere fouten van de georganiseerde vrijdenkers wegen zwaarder dan de grotere fouten van anderen omdat juist de vrijdenkers het beter zouden moeten weten en doen.

  • bergew

    velofel irelandVelofel Male Enhancement is right here to help you increase your performance in mattress obviously! Are you uninterested in disappointing your accomplice? Not lasting lengthy enough? Or, now not being tough enough, or in any respect? Then, this innovative proprietary formula goes to help you have better sex in so many one-of-a-kind ways! For example, it offers you more stamina, more strength, a higher libido, or even a bigger erection, That’s right, one of the matters that this system is understood for is taking your average or small erection to the following degree. And, trust us, your p artner will love that just as lots as you do. So, if you’re bored with disappointing your partner or being small, click any photograph for the lowest Velofel charge now!. https://ketokinetics.org/velofel-ireland/