Hennep-olie

  • Stefan

    http://www.earth-matters.nl/5/7313/gezondheid/run-from-the-cure-the-rick-simpson-story-nederlandse-ondertitels.html

  • Frederik D

    Hai,

    ik wil hier wel graag op ingaan (voor ts: ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik ben oncologisch verpleegkundige dus ik zie het wel eens langskomen)

    Punt is, het hele idee achter medicinale cannabis is het volgende, het gaat om 2 bestandelen, de THC en de CBD, de combinatie tussen die 2 is wat werkt. een hoge hoeveelheid THC tov CBD werkt vaak goed bij kanker, een grote hoeveelheid CBD tov THC werkt vaak bij MS en reuma.

    Er zijn verschillende studies geweest waarin de werking onderzocht is, de conclusie is dat het niet geneest maar wel werkt. Pijn, misselijkheid, onrust en insomnia worden minder en het effect is in veel gevallen groter dan bij reguliere nivo 1 en 2 pijnstillers (het is dus niet zo goed als morfine of methadon).

    Wat kweenie zegt is dus voor een deel waar, mensen die minder pijn hebben en opeens wel weer kunnen eten genezen natuurlijk makkelijker. Maar het is en blijft GEEN geneesmiddel maar wordt gebruikt als symptoom bestrijding.

    Die capsules, wat dat is natuurlijk iets anders dan gewoon cannabis, zijn eigenlijk komen overwaaien uit landen waar medicinale cannabis niet mag. Het probleem met die capsules is 4 ledig:

    1) heel veel van heb bevatten helemaal geen THC en zijn eigenlijk gewoon een beetje suikerwater (je hebt er dus niets aan)

    2) degene die inderdaad THC bevatten, bevatten geen CBD, dus de werking is eigenlijk erg overschat

    3) zover ik weet (maar ik kan me heel ernstig vergissen) is het zo dat de capsules die in nederland op de markt zijn als ze al THC bevatten maar heel weinig bevatten

    4) het innemen van THC via de orale route werkt sowieso minder goed.