Hennep-olie

  • Stefan

    http://www.earth-matters.nl/5/7313/gezondheid/run-from-the-cure-the-rick-simpson-story-nederlandse-ondertitels.html

  • Frederik D

    Hai,

    ik wil hier wel graag op ingaan (voor ts: ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik ben oncologisch verpleegkundige dus ik zie het wel eens langskomen)

    Punt is, het hele idee achter medicinale cannabis is het volgende, het gaat om 2 bestandelen, de THC en de CBD, de combinatie tussen die 2 is wat werkt. een hoge hoeveelheid THC tov CBD werkt vaak goed bij kanker, een grote hoeveelheid CBD tov THC werkt vaak bij MS en reuma.

    Er zijn verschillende studies geweest waarin de werking onderzocht is, de conclusie is dat het niet geneest maar wel werkt. Pijn, misselijkheid, onrust en insomnia worden minder en het effect is in veel gevallen groter dan bij reguliere nivo 1 en 2 pijnstillers (het is dus niet zo goed als morfine of methadon).

    Wat kweenie zegt is dus voor een deel waar, mensen die minder pijn hebben en opeens wel weer kunnen eten genezen natuurlijk makkelijker. Maar het is en blijft GEEN geneesmiddel maar wordt gebruikt als symptoom bestrijding.

    Die capsules, wat dat is natuurlijk iets anders dan gewoon cannabis, zijn eigenlijk komen overwaaien uit landen waar medicinale cannabis niet mag. Het probleem met die capsules is 4 ledig:

    1) heel veel van heb bevatten helemaal geen THC en zijn eigenlijk gewoon een beetje suikerwater (je hebt er dus niets aan)

    2) degene die inderdaad THC bevatten, bevatten geen CBD, dus de werking is eigenlijk erg overschat

    3) zover ik weet (maar ik kan me heel ernstig vergissen) is het zo dat de capsules die in nederland op de markt zijn als ze al THC bevatten maar heel weinig bevatten

    4) het innemen van THC via de orale route werkt sowieso minder goed.

    kort door de bocht, als je in nederland woont en je hebt iets ernstigs zou ik de optie van mediwiet met je arts bespreken en je je geld voor die capsules besparen. Naast het feit dat je bij ernstige ziektes als kanker of ms niet moet gaan ‘aanklooien’, is de werking bijzonder beroerd.

    @kweenie: het artikel dat jij aandraaagt: dat zijn niet capsules die gewoon verkocht worden, dat was een trial, en de capsules die je als consument koopt hebben veel minder THC)

    @vogels: oncologen kennen dit, maar om bovengenoemde redenen kiest men in nederland voor mediwiet en niet voor die capsules

    Isabel

    Isabel1

    Berichten: 1219

    Geregistreerd: 19 dec 2011 16:19

    ——————————

    https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=82&t=129295

  • Stefan

    Heb je de video gezien? Die van een uur? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0psJhQHk_GI

  • Boris

    http://kanker-actueel.nl/lijnzaadolie-en-hennepolie-waarom-hennepolie-en-lijnzaadolie-goed-zouden-zijn.html

  • Stefan

    Mooie aanvulling. Dat van het lijnzaad wist ik niet. Ook mooi om te weten.

    Ik ga steeds meer geïnteresseerd met planten en hun zaden en de producten hiervan om; boeiend en bij elke stap bijna te vinden in de omgeving.

    Hoewel, de hennepplanten moeten nog gezaaid worden..:D

  • Stefan

    Een persoonlijke opmerking hierbij: zouden alle mensen en organisaties die geld geven aan het KWF zich wel realiseren dat zelden of nooit geld gaat naar onderzoek naar dit soort niet toxische middelen en behandelingen?

    De reden voor mij, om als wielrenner niet aan de Alpe 'DuZes mee te doen. En dat gaf ik ook als antwoord.

  • Boris

    Dat van het lijnzaad wist ik ook niet, maar naar aanleiding van jouw bericht had ik even gegoogled naar hennepolie in combinatie met kanker en kwam dit artikel tegen.

    Inderdaad mooi om te weten.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Thomas Schreef:

    ——————————————————-

    > Mooie aanvulling. Dat van het lijnzaad wist ik

    > niet. Ook mooi om te weten.

    >

    > Ik ga steeds meer geïnteresseerd met planten en

    > hun zaden en de producten hiervan om; boeiend en

    > bij elke stap bijna te vinden in de omgeving.Weet jij welke plant giftig is . ???

    >

    > Hoewel, de hennepplanten moeten nog gezaaid

    > worden..:Déén plant stinkt al .:D

  • Boris

    baseonfacts schreef:Reactie op Elmer: “Onbegrijpelijk dat het nota bene het KWF dit tegenspreekt in een verschrikkelijk slappe aktie; fabels en feiten. Doet sterk vermoeden dat de costmetica industrie bij de KWF op schoot zit. Waarom laat het KWF met alle miljoenen inkomsten niet zelf deodorant micro-moleculair onderzoeken bij onze universiteiten”.

    Ik kan je uit de droom helpen Elmer: omdat het hier gaat om KWF kanker-instandhouding. Dit is een mega-industrie. In VS is al 36 jaar bekend dat de meeste kankersoorten te genezen zijn met hennepolie, maar dit wordt in de doofpot gestopt. Hier is in VS destijds al onderzoek naar gedaan en in Spanje met als uitkomst de genezende werking hiervan. Ik heb onlangs het KWF gemaild en gebeld met de vraag waarom hier in NL niet alsnog onderzoek naar gedaan wordt en dan krijg je er in eerste instantie helemaal geen antwoord op en uiteindelijk een vaag antwoord waar ik geen genoegen mee neem. Mijn dochter heeft kanker gehad. Ik neem geen genoegen met deze rare gang van zaken. Wil het liefst een open, voor iedereen zichtbare rekening openen en dan maar zelf via betrouwbare wetenschappers/onderzoekers (meeste alleen in dienst van farmaceutische industrie) geld inzamelen en dan onderzoek laten verrichten. En dan op zo'n manier dat al het geld alleen aangewend wordt voor dit onderzoek!! De rekening waarop iedereen kan storten zou dan gewoon openbaar gemaakt kunnen worden, of online ter inzage.

    https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=46&t=14865&start=40

    Een zeer goede reden zo blijkt…

  • Stefan

    Welke planten giftig zijn? Vooral taxus, sneeuwbes, arendskelk, vingerhoedskruid en in de bossen de wolfskers en het lelietje van dalen.

    Dan heb ik nog een half-giftige plant in mijn moestuin waar ik dan giftig van word; het kruipende boterbloem. Onuitroeibaar grrr..:D;)