de overgang naar de komende aion zal hard zijn

  • dirk deurkruk

    onze aion is niet alleen afgelopen in 2030 maar we gaan ook over van de boze aion naar de goede aionen. Onze tijd is als de tijd van Noach. Alle ongelovigen zullen van de aarde worden weg gevaagd evenals hun werken. Alle wereldsteden zullen er over enkele decennia niet meer zijn.

    Maar het komende oordeel zal dubbel zo hard zijn in vergelijking met het oordeel in de dagen van Noach omdat we niet alleen de huidige aion afsluiten maar ook de reeks van boze aionen. Het gaat echt knallen op aarde.

    Binnenkort staan de doden op uit de dood voor zover ze echt gelovig waren naar de boodschap van Paulus. Dat zullen er niet zoveel zijn. Wij zullen verbaasd zijn om de mensen uit het NT, Paulus en Timotheus in levende lijve te ontmoeten. Ik heb zoveel vragen die ik aan Paulus wil stellen als hij straks met een bak koffie voor me staat.

    Maar andersom zullen de profeten van vroeger, Jesaja en Daniel en Paulus nog nieuwsgieriger zijn naar onze Eindtijd generatie.

    Ik: Hallo Paulus, hoe was dat nou met die Romeinen?

    Johannes en Paulus: en hoe was de Eindtijd waarover ik had geschreven?

    http://www.youtube.com/watch?list=UUsw1xK5-g3H7ksQ3sYJ-ByA&v=NhPaP510DIM

  • Channah

    .

  • dirk deurkruk

    1. Jesaja was de eerste persoon die een prikbord bedacht. Hij zou zeker gebruik hebben gemaakt van het bijbel prikbord.

    2. Het kan best zo zijn dat in de Eindtijd allerlei dingen steeds stroever gaan. Auto's die opeens niet meer vooruit komen, internet dat vastloopt, etc.

  • Channah

    .

  • dirk deurkruk

    ik heb het niet over mensen die vastgeroest zijn in hun denkwereld, dat is een humanistische manier om naar een bijbeluitleg te kijken. Ik heb het erover dat in de Eindtijd dingen steeds moeilijker gaan lopen. Op een onverklaarbare manier.

    Jesaja prikbord/tablet: 8:1 en 30:8.

  • dirk deurkruk

    in de tijd van Noach waren er net zoveel mensen op aarde als nu of zelfs meer. Als we dat snappen dan snappen we ook wat het betekent dat onze dagen hetzelfde zijn als de dagen van Noach.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Er moet dus iets gebeurd zijn dat nog veel erger geweest is dan de ergste oorlogen die wij in de afgelopen decennia gekend hebben.

    Mogelijk kan het begin van hoofdstuk 6 ons hier toch wat meer duidelijkheid over verschaffen. Daar wordt ons namelijk meegedeeld dat engelen, Zonen Gods, zich vermengd hebben met de ‘dochters der mensen’ en dat daaruit reuzen zijn voortgekomen, geweldigen, of ook nog: geweldenaars.

    http://www.creabel.org/82.html

  • dirk deurkruk

    een vergelijking maken met voorgaande oorlogen raakt kant nog wal. De nefilim waren juist de reden voor God om de zondvloed op de aarde af te sturen.

  • dirk deurkruk

    een tante van mijn moeder was heel gelovig. Straks zie ik haar weer als ze opstaat uit de dood. Misschien staat ze wel in mijn achtertuin op… Ik krijg nog geld van haar. Dan moet ze nog maar 1 dag uitzendwerk zoeken voordat we naar Jezus worden opgebeamd.

    Ze zal wel benieuwd zijn hoe de wereld er anno 2014 uitziet. Misschien kan ze hier nog een keer prikken voordat ze wordt opgebeamd.

  • Channah

    .